Alla inlägg under augusti 2016

Av ellie4ever - 27 augusti 2016 01:05

Kan inte riktigt förstå, men här sitter jag och räknar timmarna.
Han har nu varit borta i nästan 7 dygn, ska hämta upp honom och pallar inte ens vila innan utan jag sitter här och bara längtar nu. <3
Det har gått 164 timmar rätt så precis sedan vi sågs sist, jag lämnade av honom kl 5 på morgonen förra lördagen.
Vi har skrivit med varandra ett par ggr per dag och vi har endast pratat en gång med varandra så fy faan va pissigt jobbigt detta varit.
Det har verkligen varit en helvetesvecka av saknad. Jag har sett till att ha att göra precis hela tiden så jag jobbar på och inte tänker så mycket. Visst det har ju gått undan nu med övervåningen och rusten men när tom Fia säger åt mig att jag behöver vila, att det nog inte är så bra att jobba från morgon till kväll, hon sa att det va ju precis så som pappa gjorde och se hur det gick för honom :'(
Men jag kan skydda mig med att säga att jag under tiden jag jobbar fyller på med energi bara av att komma framåt och få detta ur världen. Det kan va till min fördel. Samt så hoppas jag innerligt att jag slipper va utan Jonathan så som nu för det har varit tortyr. :'(
Ha en underbar natt alla så hörs vi igen :-)

Av ellie4ever - 25 augusti 2016 03:26

Vill berätta om den helt klart underbaraste killen som ramlat in i mitt och mina barns liv och som nu verkligen gör mina dagar till dem bästa <3
Jag lärde känna honom i februari redan då vi va på bowling tillsammans med Elma mfl.
Det blev sporadisk kontakt oss emellan ett tag efter detta men i slutet av maj blev det mer och mer kontakt, sedan blev att vi är tillsammans nästan jämt och gör allt mellan himmel och jord ihop, vi har ett rätt så lättsamt förhållande, han är nog väldigt lik mig men ändå inte. Det känns som om jag känt honom hela mitt liv, jag förstår honom och han mig. Han har en tendens att verkligen locka fram det bästa ur mig hela tiden och han kan få mig att känna mig som den enda på jorden för honom och jag skulle kunna göra allt i min makt för honom om han behövde det <3
Han har verkligen fått mig att vilja börja leva igen, börja om på nytt med ny låga och styrka. Jag känner glädje och motivation till att jag kan få va lycklig än en gång <3

Som sagt det finns inte en tråkig stund i mitt liv just nu utan livet är toppen <3

Av ellie4ever - 21 augusti 2016 22:45

Endast 42 timmar har gått sedan jag såg dig sist och det känns som en livstid och hjärtat värker :'(
Ska det va så här att va kär?
Hur ska jag kunna stå ut i mer än 5 dagar till?
Jag håller mig sysselsatt med allt mellan himmel och jord bara så att jag slipper sakna dig <3

Av ellie4ever - 7 augusti 2016 21:57

Känslorna bubblar inom mig och jag vet att jag gjort de rätta valen. <3
Återstår bara att se hur framtiden ter sig, när valen inkluderar någon annan med andra tankar och liv än vad jag har <3

Konstigt egentligen att ingen minns vad man gjort, bara det man inte har gjort !!!

Av ellie4ever - 3 augusti 2016 10:42

Håller på att bygga klart på övervåningen, barnen har väntat länge nog nu så jag tänkte hålla vad JAG lovat i vilket fall.


När man är ensam hemma och man har musik på i högtalarna och man arbetar på med bygget så kan man inte låta bli att grubbla och fundera mycket.
Är ju den absolut bästa tiden att tänka, då man är fokuserad på bygget.
Jag kan inte låta bli att tänka på om de val man gör i livet är rätt och riktigt alla gånger?
Jag kan inte låta bli att fundera på hur livet blivit om jag valt en annan väg, om jag hade varit lycklig nu!?

Jag är lycklig men det är många bitar i mitt liv som verkligen inte är bra och som jag snart inte riktigt vet vad jag ska göra åt!

Ibland så tänker jag vad man gjort för att förtjäna det här!?
Jag har inte gjort stora dödssynder, visst har jag felat i mitt liv men alla de gånger jag någonsin gjort fel, då har jag lärt mig en läxa och inte gjort om det.
Det är väl mänskligt att fela?
Men varför straffas man om och om igen för?
Varför testas jag hela tiden?
Visst jag är stark och jag har genomlidit saker som jag inte önskar min värsta ovän ens men jag tycker att det måste väl va nog snart?
Jag är stark men inte omänsklig !!!

Jag har inte hur mycket ork som helst trots att det kanske ser så ut många gånger!

Nä nu är det slutgrubblat en stund och tack för att nu följer mig ??
Ha en fin dag, vecka nu alla härliga ?

Ovido - Quiz & Flashcards