Alla inlägg under januari 2015

Av ellie4ever - 10 januari 2015 01:41

Har ordnat med skolan så nästa fredag 16:e börjar jag med genomgångsmöte och sen börjar jag plugga Vård och Omsorgsarbete 1 :)
Har varit på intervju och fixat så jag ska börja jobba dubbelt nästa vecka 2 pass, ett kvällspass 13.45-22 som blir mycket papper och information m.m, sen ett vanligt dagpass 7.45- 16 :) bara att hålla tummarna nu att jag trivs och att de trivs med mig :)
Det ser jag verkligen fram emot med glädje, nyfikenhet och aning "skräck" tom pga min blyghet ju ;) men det kommer säkert att gå bra :)
Eftersom det är precis den här sortens jobb som jag vill arbeta med i framtiden/livet att få denna mentala utmaning som jag längtat efter. :) Precis inom denna yrkeskategori som jag vill vidare inom med utbildning och arbetslivserfarenheter. Jag har verkligen saknat att arbeta och är taggad till tusen :)
Tyvärr så har ju mitt liv inte direkt varit lätt de sista dryga 2 åren, det har helt enkelt varit omöjligt för mig att kunna börja jobba, först va det sorgen (än i dag dock :( ) för både mig o barnen samt alla runt omkring oss, sen har det varit ett totalt kaos när det gäller "att välja fel vägar pga sorgen m.m" gällande Evelina och Elma så detta har medfört att mitt liv med jobb fått blivit flyttat i framtiden, så jag skulle kunna engagera mig till 110% åt familjen och mina älsklingar <3 Samt har jag varit tvungen att totalrusta huset iom att detta stod mitt i när vår älskade Palle slets ifrån oss :'(
Nu har det lättat och tjejerna har fått in stegen på "rätt väg" så nu va det verkligen dags för mig själv och jobb :D
Tyvärr så har jag något som oroar mig hemskt mycket och det är min älskade mammas hälsa som nu verkligen inte är bra. Hon ligger på Ackis och i morgon ska jag och barnen åka in så hon kan få ha tankarna på annat en stund. De har ju äntligen börjat "utreda" varför detta händer henne så det känns ju gott i vilket fall <3

Min "lilla" skrutta Evelina är nere hos Edib och rättar till sitt liv och verkligen, äntligen tar hand om sig själv och sätter sig själv i första hand <3
Jag saknar henne så det gör ont men vet inom mig att det va det bästa som vi kunde komma på för att hon ska kunna få det liv hon förtjänar <3
Säger bara så att hellre har jag ett lyckligt barn i Skåne än en trasig tjej här hemma <3
Sitter nu och väntar hem Elma så ska jag snart lägga mig, hoppas få sova någon timme iallafall inatt men oron är jobbig :(
Ha en fin natt alla <3

Ovido - Quiz & Flashcards